Дидактична гра "Хто зайвий?"

Мета гри: розвивати логічне мислення, пам`ять;

виховувати посидючість, наполегливість;

систематизувати знання про птахів та тварин, городину та садовину; формувати вміння  узагальнювати, групувати предмети за певною ознакою, добирати до них узагальнююче слово (свійські тварини, дикі звірі, птахи, комахи, фрукти, овочі, ягоди).

Завдання: Поглянь на малюнки. Хто (що) на них зображений? Хто (що), на твою думку, тут зайвий? Чому?

Як виготовити: 1) Знайти в інтернеті потрібні малюнки, занести їх у текстовий редактор. Розмістити малюнки в ряд таким чином, щоб один з них був "зайвий". Роздрукувати, розмлювати та наклеїти на картон для міцності. Можна заламінувати або обклеїти широкою клейкою стрічкою.

2) Вирізати зі старих журналів, газет, книжок потрібні малюнки. Наклеїти їх на картонні смужки. 

3) Роздрукувати вже готові зразки :)

Варіанти завдань:  Ви можете поповнювати цю гру новими картками, в залежності від теми: меблі, одяг, опади, посуд, побутова техніка, іграшки, живе-неживе, дерева, кущі, квіти тощо.

Дидактичний матеріал

для подолання дислексії і

дисграфії у молодших школярів

Download
269_.___.pdf
Adobe Acrobat Document 2.8 MB

Дидактична гра

"Чарівні палички"

Варіанти використання гри:

1. Артикуляційні вправи.

Матуріали гри можуть слугувати як ілюстративний матеріал до артикуляційних вправ "Лопатка", "Грибок", "Гойдалка", "Парканчик" - відповідні картинки; до вправи "Гірка" - картка "Санчата".

2. Звуконаслідувальні ігри.

Машина

Шшшш - шурхотять машини.

Дрррр - заводиться мотор.

Літак

Ллллл - гудять двигуни літака.

Вітряки

Трррр - обертаються крила вітряка.

Пароплав

Ааа -ла-ла - у морі подає сигнал пароплав.

3. Дихальні вправи

"Ліжко", "Вітрило", "Метелик", "Вітряк".

4. Пальчикова гімнастика

"Рибка", "Пароплав", "Міст", "Окуляри".

5. Логоритмічна гімнастика

"Метелик", "Метелики", "У подорож!", "Ліжко",

6. Лексичні теми

"Я і мій дитячий садок" - картка "гойдалка".

"Іграшки. Музичні інструменти" - картки "лопатка", "машина", "корабель".

"В гостях у щедрої осені" - картка "гриб".

"Царство комах" - картки "метелик", "павук".

"Новий рік" - картка "ялинка".

"Зимові забави" - картка "санчата"

"Будинок, у якому я живу" - картки "башта", "вікно", "паркан".

"Меблі" - картка "Ліжко".

"Чудо-речі навколо нас" - картки "телевізор", "окуляри".

"Транспорт" - картки "човен", "пароплав", "ракета", "літак", "машина".

7. Відгадування загадок.

Робота з карткою на прикладі "Грибок"

Тематичний блок "Щедра осінь"

- Запитання до дитини: Що на картці викладено з паличок? Нащо схоже зображення?

- Прочитайте разом назву картки, ознайомте дитину з віршиком, загадкою або чистомовкою про грибок.

- Порахуйте, скільки паличок необхідно для того, щоб викласти грибок.

- Зверніть увагу дитини на просторове розташування паличок.

- Допоможіть малюку викласти зображення, словесно керуючи його діями.

- Дайте можливість дитині викласти зображення самостійно.

- Не забувайте розвивати мовлення дитини: "Поглянь уважно, з яких частин складається грибок? Давай спочатку викладемо шляпку, а потім прикладемо до неї ніжку. А чи знаєш ти, де ростуть гриби? Назви яких грибів ти знаєш?"

- Виконайте відповідну аритикуляційну вправу.

- Можна запропонувати складсти фігуру по пам`яті.

Дидактична гра "Назви одним словом" 

Мета: розвивати логічне мислення, пам`ять, поповнювати словниковий запас дітей словами-узагальненнями.

Словник: взуття, посуд, меблі, одяг, побутова техніка.

Варіанти завдань:

1. Розглянь предмети. Назви їх. Розкажи, для чого вони потрібні.

2. Роглянь предмети. Назви їх. Як можна назвати ці предмети одним словом?

3. Як можна назвати ці предмети одним словом? Які ще меблі/посуд (і т.д.) тобі відомі?

Дидактична гра "Вчимо кольори" 

Дидактична гра "Хто де живе ?" 

ЛОГОПЕДИЧНА ГРА «ХТО ДЕ СХОВАВСЯ?» 

Дидактична гра "Нагодуй тварин" 

Дидактична гра "Що де росте?" 

Download
CHto-gde-rostet.pdf
Adobe Acrobat Document 1.6 MB